Home / Funnel Conversion Rates

Funnel conversion rates

Je bent hier:
Kennismaken

Conversion rates

Funnel conversion rates meten hoeveel procent er van het totaal aantal bezoekers uiteindelijk converteert. Een conversie wordt vaak gezien als een verkoop of een offerte aanvraag. Bij een conversie van 5% zal de webshop per 100 bezoekers dus 5 verkopen maken. Als je conversie percentage stijgt, zal je dus ook meer conversies krijgen. Aangezien het aantal bezoekers niet veranderd betaal je nog wel evenveel voor je advertenties. Hoe beter dit percentage, hoe goedkoper je marketingactiviteiten dus worden. Want je betaald dus minder per conversie, maar nog evenveel per bezoeker.

Een conversie hoeft tevens niet alleen een verkoop of offerte aanvraag te zijn, want het is eigenlijk een overkoepelende term. Hierbij werken we met 2 soorten conversies, harde conversies en zachte conversies. Een harde conversie is een conversie die direct bijdraagt aan de omzet. Dit is dus een verkoop of een getekende offerte.

Zachte conversies doen dit niet, maar dragen hier wel aan bij. Een belangrijke conversie is bijvoorbeeld het aantal inschrijvingen op de nieuwsbrief. Via een nieuwsbrief of andere vormen van e-mail marketing kan je je doelgroep namelijk warm stomen voor de volgende koopfase. Het draagt dus indirect wel bij aan de harde conversies. Wil je meer leren over de verschillende koopfases? Lees dan deze blog.

Je berekent je funnel conversion rates met de volgende formule:
Aantal behaalde doelen/Aantal sessies x 100%

Hierbij is het puntje ‘behaalde doelen’ dus de conversie die je wilt meten. Dit deel je door het totaal aantal bezoekers die in aanmerking zijn gekomen met je propositie en doet dit keer 100.

Het meten van deze funnel conversion rates kan je doen doormiddel van analyse tools zoals google analytics. Wij vinden het echter fijn om ook een goed inzicht te hebben op de zachte conversies, aangezien je daar makkelijker op kan sturen en ze allemaal bijdragen aan de harde conversies. Dit doen wij doormiddel van de tool funnelytics, zoals op de foto bovenaan de pagina.

Onze Aanpak

INTAKE

The Big Bang

Wij zorgen voor een ijzersterk eindresultaat met ons bewezen BigBang Framework. De start is een interactieve workshop. Tijdens de BigBang gaan we brainstormen over 4 thema’s: De organisatie, de markt, de wensen en de marketing. Het resultaat: een concreet aanvalsplan die we pitchen in de tweede sessie.

Lees meer

MATCH

De BigBang Pitch

Wat je kan verwachten? Een BigBang pitch waar we je omver blazen met onder andere uitgebreide concepten & designs, een doordacht conversie plan en een volledige uitwerking van je wensen. In deze fase presenteren we ook de volledige offerte en de planning van het project.

Onze aanpak

THE MATCH

DESIGN

Nadat je akkoord hebt gegeven gaan we aan de slag met het design. Dit werken we uit en samen we samen bij. Ondertussen gaan we ook aan de slag met de content en optioneel het online marketing plan.

Onze aanpak

Knockout

DEVELOPMENT

Na akkoord op het ontwerp gaan onze technische mannen aan de slag met de ontwikkeling. We betrekken je bij het proces. Testen en reviewen doen we samen.

Volledige aanpak

FINISH

LIVE

De laatste zaken worden getest. Alles wordt geoptimaliseerd en je krijgt een uitgebreide training in het gebruik van de website of webshop. Gaan wij ook aan de slag met de online marketing? Dan gaan we hier ook mee aan de slag.

Volledige aanpak

INTAKE

The Big Bang

MATCH

De BigBang Pitch

THE MATCH

DESIGN

Knockout

DEVELOPMENT

FINISH

LIVE

Laat je roasten door onze ChatGPT Roastbot

Binnen 3 minuten keiharde feedback

Je kent ze wel: De Roasts van onder andere Giel Beelen en Peter Pannekoek. Maak van jouw website een celebrity en laat je roasten door onze ongezouten Roastbot. We geven je grappige en waardevolle feedback, volledig geautomatiseerd met onze ChatGPT tool. Durf je het aan?

Ja, ik durf het aan!